کد مطلب:284743 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:262

دعا کردن برای امام عصر
دعا برای نزدیكی فرج، دستور خود امام عصر علیه السلام است، چنانكه فرمود: و اكثروا الدعاء بتعجیل الفرج. فان ذلك فرجكم. [1] .

و برای تعجیل فرج بسیار دعا كنید، كه همان، فرج و گشایش گرفتاری شماست. فقیه ربانی میرزا حسین نوری نویسد: از تكالیف، دعا كردن است از برای حفظ وجود مبارك امام عصر علیه السلام از شرور شیاطین انس و جن و طلب تعجیل نصرت و ظفر و غلبه بر كفار و ملحدین و منافقین



[ صفحه 23]



برای آن جناب، كه این نوعی است از اظهار بندگی و رضای به آنچه خدای تعالی وعده فرموده كه چنین گوهر گرانبهایی را كه در خزانه قدرت و رحمت خود پروریده و بر چهره آن حجاب عظمت و جلالت كشیده... ظاهر و دنیا را از پرتو شعاع آن روشن نماید. [2] .

آیت الله سید محمد تقی موسوی اصفهانی درباره انگیزه دعا برای امام عصر علیه السلام می نویسد: دعا كردن به كسی، فرع محبت به آن كس است. و اعظم اسباب محبت و دوستی، آن است كه شخص وجود كسی را خیر بداند، كه بودن خیر در وجود هر كس مقتضی و موجب محبت اوست. پس هر قدر معرفت شخص انسانی به وجود خیر در وجود كسی كاملتر شد محبتش به او كاملتر می شود، و هر قدر محبتش كاملتر شد، تعلقش در دعای به وجود او كاملتر



[ صفحه 24]



و زیادتر می شود.... مومنین هر كدام كه معرفتشان به آن حضرت و خیرات وجود مبارك او كالمتر است، محبتشان هم كاملتر است. و هر چه محبتشان كاملتر باشد، اهتمامشان در دعا گویی به آن حضرت كاملتر و زیادتر است. [3] .



[ صفحه 25]




[1] كمال الدين 485:2، غيبه الطوسي:292 و 293.

[2] نجم ثاقب:508.

[3] كنزالغنائم:52 و 53.